משטח קירור למחשב נייד- פיתרון להורדת חום

המחשבים הניידים לסוגיהם, שכבשו בשנים האחרונות את מקומם של המחשבים הנייחים כמעט בכל בית, נהנים היום מיכולות לא פחות טובות מהמחשבים הנייחים, מנוחות שימוש גבוהה, מניידות כמובן, שהופכת את החיים שלנו לקלים וגמישים יותר וממראה יוקרתי וסקסי יותר מקופסאות הפח הנייחות והישנות. יחד עם זאת, למחשב הנייד אויב אחד גדול ואימתני ולא, זה לא וירוס, תולעת או סוס טרואיני ממקור חיצוני : האויב הגדול ביותר של המחשב הנייד הוא החום שלו עצמו.

חום ומחשבים ניידים

היכולת המופלאה למזער את שטח הפנים של המחשב הנייח לכדי גודל של ספר גדול, משהו שנכנס למזוודה דקה, מעוררת התפעלות, אבל עם המזעור נולדה גם בעיה של התחממות בגלל שהמאווררים הקטנים במחשבים הניידים לא מסוגלים לספק את כל צרכי הקירור של המערכת הממוחשבת (ובעיקר המעבדים), ובוודאי שלא בשעת מאמץ. כתוצאה מכך, מחשבים ניידים פולטים חום רב ובארץ, בעונת הקיץ החמה הם יכולים להגיע לחום שבמקרה קיצוני יכול לגרום כוויה (קלה) למי שנוגע בהם.

למה נדרשים משטחי קירור למחשבים ניידים?

הבעיה המיידית בתפעול מחשב נייד שמתחמם יתר על המידה נוגעת למגע של המשתמש בו – לחום יתר בברכיים, שיש טוענים שיכול לגרום לעקרות ובעיקר לחווית משתמש לא נעימה. הבעיה המהותית יותר היא שחום יתר של המחשב לאורך זמן יכול לגרום לעבודה איטית ובמקרים חמורים לתקלות בלתי הפיכות ונזק לרכיבים חשובים בתוכו. החום במחשבים הניידים משפיע באופן דרמטי על אורך החיים שלהם וזו אחת הסיבות העיקריות שמחשבים ניידים לא שורדים למשך שנים רבות כמו המחשבים הנייחים הישנים והמקוררים יותר.

מי זקוק למשטח קירור ומתי?

בדיקות שונות שערכו בלוגרים ברשת עם כמה סוגים של משטחי קירור למחשבים ניידים העלו תוצאות מעורבות. על פי רוב, משטח קירור למחשב נייד מוריד את טמפרטורת המעבד והמרכיבים הפעילים האחרים במספר מעלות בודדות. משטח קירור חשוב יותר למי שמשתמש במחשב לפעילות אינטנסיבית ומאמץ אותו בתוכנות גרפיות או משחקים כבדים. בנוסף, כל מי שחשוב לו לשמור על חיי המחשב הנייד שלו לזמן ארוך ככל שניתן יוכל להיות רגוע יותר – בטווח הארוך גם הורדה של כמה מעלות מהחום של המחשב תקנה לו עוד זמן להינות ממנו.

סוגים של משטחי קירור

קיימים מספר דגמים עיקריים של משטחי קירור למחשב נייד, לכל משטח תכונות שונות- גם מבחינת יכולת הקירור או האיוורור וגם מבחינה עיצובית. העלויות נעות מ-80 עד 200 שקלים ואפשר למצוא גם בפחות. למשטחים היקרים יותר איוורור חזק יותר, שלפעמים גם מתבטא ברעש רב יותר, אבל באופן טבעי הם משיגים את אפקט הפחתת החום הכי טוב שתמצאו. משטחי הקירור מהדור החדש לא דורשים חיבור לחשמל ומקבלים את אספקת החשמל ישירות מחיבור ה-USB של המחשב הנייד.

כמו כן, במעבדת לפטופטק תוכלו למצוא כל סוג של תיקון מחשב נייד.

לקבלת הצעת מחיר