איך מפרמטים את המחשב שלי?

החלונות שוב מקרטעים, נמאס לכם מוויסטה, המחשב מלא בוירוסים ותוכנות ריגול? כנראה שהגיע השעה לפרמט את המחשב ולפתוח דף חדש. להלן המדריך המלא המורכב משלבים שלבים לפרמוט מחשבים מבלי לאבד את כל ההגדרות והתוכנות על המחשב. כל מי שמשתמש בחלונות בגרסא כזו או אחרת, יודע כי במוקדם או במאוחר, לרוב במוקדם, הוא עתיד למצוא את עצמו עובד על מחשב הרבה יותר איטי ממה שהוא היה מייד לאחר ההתקנה. הפיתרון הרווח הוא להתקין את מערכת ההפעלה מחדש אחת לפרק זמן מסוים וקבוע.

התקנה מחודשת בצורה החלקה ביותר

אולם מדובר בפיתרון שהוא קצת פרדוקסאלי, שכן תהליך מחודש של התקנה בסופו של דבר נמשך זמן רב יותר מכפי שהוא חוסך, אם מקפידים לספור כל שנייה של המתנה ממושכת וארוכה אשר מצטברות במסגרת היום ובמהלך העבודה של התקנת חלונות שפג תוקפה. על מנת להפוך את ההתקנה המחודשת למהירה, פשוטה וחלקה עד כמה שניתן, יש להתכונן לכך מראש ולדאוג לכל הקבצים הנחוצים והמידע החשוב טרם מוחקים את מערכת ההפעלה הנוכחית.

שירות מחשבים

 

גיבויים טרם ההתקנה או ההחלפה של מערכת ההפעלה

באופן עקרוני לא אמור להתעורר צורך מיוחד לייצר גיבויים טרם ההתקנה המחודשת או ההחלפה של מערכת ההפעלה, משום שלרוב הגיבויים המלאים, העדכניים והתקינים כבר נמצאים על גבי המחשב. אולם ובעקבות העובדה שההתקנה מחדש של מערכת ההפעלה עשויה להיות פעולה הרסנית, חשוב מאד לנקוט משנה זהירות. אם ניתן, רצוי טרם הגיבוי לשמור עותק מלא אודות מצב המחשב, על מנת שבכל רגע ניתן יהיה לשוב אליו, כאילו לא הסרנו מעולם את מערכת ההפעלה הנוכחית.

לרכוש כונן קשיח חדש

השיטה הפשוטה ביותר לעשות כן כרוכה ברכישה של כונן קשיח חדש ועליו להתקין את מערכת ההפעלה החדשה. בזמן ההתקנה ניתן לנתק מן המחשב את הכונן או הכוננים הישנים שעל גביהם מותקנת עתה מערכת ההפעלה. בצורה הזו תוכלו לוודא שאף לא תו אחד מהמידע אשר שמור על הכוננים לא נפגע. לאחר סיום ההתקנה, ניתן לחברם מחדש ולקבל גישה אל כל הקבצים הישנים.

לקבלת הצעת מחיר