ההבדל בין מחשבי מק ל-PC

במשך שנים ישנו מאבק עז בין חברת מייקרוסופט לאפל בדבר המחשב השולחני המסורתי. בעבר, חלונות היו הבחירה הברורה ביותר ועל כן דור גדול של מפתחים למערכות הפעלה נפוצות אלו גדל, אולם כיום לא ניתן כמעט למצוא אפליקציות מותאמות לחלונות בלבד, מכיוון שהרוב מותאמות לשתי הפלטפורמות. עם ההתקדמות המהירה של ווינדוס 8, הגרסה החדשה, יש להבין היטב מי מבין הפלטפורמות תוכל להתאים יותר לצרכיכם. להלן כמה עצות וטיפים להבנת השוני שבין מחשבי מק למחשבי PC.

הבדלים ברמת העיצוב

אפל עושה את כל המאמצים האפשריים במסגרת עיצוב מוצריה, והיא ידועה כחברה ששמה דגש מרכזי על כל פרט זעיר והדבר ניכר גם בחזות החומרה של החברה. מחשבי PC מעוצבים בידי חברות הייצור שלהם, אולם ברוב המקרים העיצוב שלהם איננו מרשים כמו זה של המאקבוק או מחשב מסוג אחר של חברת אפל. ניתן למנות מספר מקרים יוצאי דופן דוגמת סמסונג סדרת 9 והדל אולטרה בוק. קיימות תוכנות שעדיין מקבלות תמיכה יותר טובה בחלונות, עם זאת נותרו מעט מאד כאלו.

home4_11

 

הבדלים במחירים

אומנם בכל זאת ניתן למצוא עדיין תוכנות שמאפשרות אופציות רחבות יותר בחלונות להבדיל מהאופציות שמציע מק. דוגמא מצוינת לכך היא אופיס, על אף שמדובר במוצר של מייקרוסופט, קיימת גרסא של אופיס למק שלא נתמכת כמו הגרסה המיועדת לחלונות, בדומה לתוכנת אאוטקאד למשל. ההבדל המשמעותי ביותר בקרב הציבור הישראלי הוא ללא ספק המחיר. הבדלי העלויות בין מק ל- PC הם אדירים. ניתן לקנות בעלות של מק סטנדרטי שני מחשבים באיכות גבוהה שרצים על חלונות.

מחשבי PC לגיימרים

גם אם נפנה לקטגוריה של האולטרה בוק היקרה יותר, גם שם ניתן להבחין בהבדלים של אלפי שקלים בין המכשירים, וזאת עוד טרם ציינו את המכשירים של אפל היקרים יותר. לעתים חברת אפל נראית ככזו שמעניקה את התחושה של היעדר תמורה לתשלום משום שברוב המקרים ניתן לרכוש מחשב פיזי באיכות גבוהה יותר ובהרבה פחות כסף. ולבסוף נציין כי חלונות מתאימים יותר למי שחובב משחקים בעיקר משום שאינם מוגבלים בכושר הסתגלותם לחילופי חומרה.

לקבלת הצעת מחיר