מהי גרסת ווינדוס 8?

מערכת ההפעלה windows 8 של מיקרוסופט מיועדת למחשבים האישיים. שנת 2012 הייתה שנה מאושרת למדי לאוהבי הקדמה הטכנולוגית בתחום המחשבים. הגרסה המתקדמת יותר, המבוססת על וינדוס 7, הושקה בניו יורק.

לגרסה המקורית באנגלית קיימת גם גרסה מסחרית בשפת אמנו (חדשות נפלאות לנאמני השפה העברית). וינדוס 8 כבר נמכר בחנויות בארץ מזה כשנה. מה כבר אפשר לספר עליה? בעצם – מה לא? התקנת וינדוס 8 במחשב מאפשרת מגוון רחב של אפליקציות המוגשות בעברית.

גרסת WIN 8 ייחודית בכך שהיא מביאה את בשורת השימוש במסך המגע גם לפעילות היומיומית השגורה של כל משתמש בתוכנת הוינדוס 7 הישנה. העכבר המוכר עדיין לא מאבד את תפקידו אך מצטרפת אליו האצבע המורה.

לחנות האפליקציות המופלאה של וינדוס 8 מצטרפים כמה אלמנטים נוספים כגון שירותי רשת (Skydrive, Xbox Live) וכן Music המשובצות בתוך אותה מערכת הפעלה מוצלחת. כל הבחירות המועדפות על בעל המחשב מתואמות עם מכשיר הנייד על ידי סנכרון דרך ענן.

אגב, הדגם החדש הראשון שהופיע בארץ והיה מוכן ומזומן למכירה מסחרית עם גרסת ה- ווינדוס 8 הוא המחשב הקטן: Aspire One 756. על גבי כפתור ה- WIN 8 שלו ניתן היה לראות את הלוגו החדש של הגרסה.

מה יש ב- windows 8?

את ה-X  מחליף האריח. לחיצה עליו בעזרת האצבע פותחת את המסך ליישום מלא. נראה כי הרעיון נוצר בהשראת ממשק טלפון עם מסך הטאצ'. כל אריח הוא כיס מידע המגיע ישירות מרשת, כל אריח נוגע במידע מסוג אחר. האריחים מסודרים בצורה אופקית וכאמור נגללים מצד לצד על ידי האצבע. העכבר כנראה, ירגיש מעט מקופח מעכשיו.

בגרסה העברית נגלל התפריט מצד שמאל לצד ימין, והיישומים שנפתחים נמצאים בצד השני. נוח מאוד. בגרסה העברית זכו כל היישומים וההגדרות באותיות עבריות כשרות, אם כי חשוב לציין כי לא כל תרגום מצטיין בדיוק ובבהירות. יש על מה לעבוד. מצד שני, התקנת וינדוס 8 מאפשרת תמיכה במעבדים המוכרים בניידים הסלולריים שלנו ובעוד מכשירים אחרים שנייחים – ARM.

לסיכום, מערכת ההפעלה מספר שמונה של מיקרוסופט נעימה לשימוש ומסתבר שגם מהירה. חברת מיקרוסופט אינה קופאת על שמריה ופועלת כדי לעדכן ולשדרג את בסיס הגרסה. היא עושה צעדיה יותר ויותר לכיוון העיצוב המוכר לנו מהניידים החכמים והטבלטים, ומתחילה להשאיר מאחור את הממשק המוכר והטוב שלה. עד לאן היא תגיע? ובכן… סבירות שתגיע רחוק, ואנחנו רק נהנה מכך.

מעבדת "לפטופטק"  מתמחה בתיקון מחשב ניידובתיקון מסגרת דיגיטלית – אלבום תמונות הדיגיטלי!

לקבלת הצעת מחיר