סיכוי ירידה בתפקוד לוח האם של מחשב נייד לאחר ניסיון תיקון

בשנים האחרונות אנחנו עדים לריווי של שוק המחשבים בכלל ושוק הניידים בפרט.

תחרות בין יצרני המחשבים גורמת להם להוזיל את הוצאות היצור ושרות הציוד.

מעבדות שרות של היצרנים באים לתת מענה בסיסי לתקלות שלא דורש להחזיק אנשי מקצוע בעלות יקרה והחזקת ציוד יקר ערך.

למעבדות שרות מוסמכות ע"י היצרנים ישנן הוראות עבודה ברורות,לפיהן לוח האם של מחשב הינו חלק חילוף אחיד הלא ניתן לפירוק למרכיביו,זאת אומרת במקרה של תקלת לוח האם מעבדת יצרן מחליפים את הלוח האם ללא ניסיון לתקן את הלוח התקול.

המצב המתואר גורם לעלות גבוהה מאוד של תיקון מחשב נייד שמתקלקל בתקופה שלאחר האחריות.

בכדי להוזיל את התיקונים הנ"ל ללקוח קמו מעבדות פרטיות שרואות את לוח האם כמערכת אלקטרונית מרוכבת הניתנת לפירוק לגורמים ובכך יודעות להציע ללקוחתם תיקונים ברמת רכיב שלמרות מורכבותם זולים משמעותית מאלה המוצעים ע"י מעבדות היצרן.

ניסיון תיקון של כל ציוד אלקטרוני ברמת רכיב הינו התערבות למערכת מרוכבת ותוצאות הניסיון אינן חד משמעותיות .

גורמים רבים מגבילים את אחוזי האחוזי ההצלחה בתיקונים אלה, כגון רמת גימור נמוכה של לוחות מודפסים (כתוצאה מהוזלת היצור ) ,אי זמינות של מסמכי מידע ( סקיצות שנשמרות ע"י היצרנים כמסמך סודי) ומכשולים אחרים מצד היצרן (הדבקת רכיבים בדבקים שלא ניתנים להסרה,מחיקת סימני זהיוי מרכיבים וכו'.

כל לקוח הבקש לטפל בבעית מחשב אמור להיות חשוף לעובדות הנ"ל.

מעבדתינו מבהירה לכל לקוח על הסיכונים הקיימים בניסיון תיקון לוח האם. כמו שניתן להבין מנאמר למעלה, קיים סיכוי בלתי מובטל כי לאחר ניסיון לתקן את לוח האם, הלוח עלול להגיע למצב של אפס אחוז תפקוד, גם אם נכנס למעבדה עם סימני חיים ואף עם רושם של תפקוד לקוי מעט.

הדברים מובהרים ללקוח בעת מסירת המחשב במעבדה וכל לקוח מתבקש לחתום על כך שהדברים ברורים לו ואין המעבדה אחראית להדרדרות במצב המחשב כתוצאה מנסיון תיקון ואו גילוי בעיות נוספות שהיו מוסתרות מעיני הלקוח.

הדרדרות  במצב המחשב נובעת, בד"כ בעקבות תקלות ברכיבים מרוכבים שעל לוח האם. רכיבים אלה רב תחליתיים ואחראים על תפקוד של מספר מערכות בו זמנית, ולעתים קרובות רכיבים אלה מתחילים לקרוס הדרגתית עד לאי תפקוד מלא. כמו, לדוגמה, רכיב הצ'יפסט של מחשבים רבים כולל בתוכו מערכות רבות: גשר צפוני המשולב עם מעבד גרפי. תקלה ברכיב כזה יכולה להתחיל מתפקוד לקוי של כרטיס רשת אל חוטי (משהו שבעיני הלקוח נראה כבר תיקון של חצי דקת עבודה) ובכל עת, (גם ללא שום התערבות), התקלה מתפתחת למצב, בו המחשב לא מאתחל ולא פותח מסך או אף אינו נדלק כלל.

לתיקון מחשב נייד מומלץ לפנות למומחים לתיקון מחשבים – מעבדת לפטופטק.

לקבלת הצעת מחיר