מטען למחשב נייד

מהו תפקידו של המטען למחשב נייד?

כמובן – להפעיל את המחשב, אך ישנו תפקיד נוסף למטען והוא הטענת הסוללה. ובזה חשוב שנדע,  שישנם מטענים המסוגלים אך ורק להפעיל את המחשב ולא להטעין את הסוללה. הסיבות לכך: 1)  חוסר הספק (אמפר Ampere). 2) מטען מקולקל, בעל מתח וולט לא יציב, המשבש את הטענת הסוללה והדלקת המחשב בצורה יציבה.

במה שונה מטען למחשב נייד מספק כוח של מחשב נייח PC רגיל?

במחשב נייח הספק כוח הוא פנימי, ובמחשב נייד הספק כח הוא חיצוני (הקופסה המרובעת הנמצאת באמצע חוט החשמל).

מטענים קטנים

קיימים היום בשוק ספקים קטנים במיוחד – עבור מחשבים ניידים – שנבנו בצורה קטנה לצורך צמצום מקום, אך מטענים אלו יקרים מאוד.

מטענים גדולים

ישנם מחשבים ניידים בעלי צריכת חשמל גבוה במיוחד, הדורשים מטען גדול  וכבד משמעותית – יותר ממחשב רגיל.

מהו מטען מחשב נייד – אונברסלי?

מטען מחשב נייד אונבירסלי – בשונה ממטען רגיל – הוא מטען המתאים לכל מחשב נייד.

ישנם מטענים אונברסלים שיספקו מתח המתאים לסוג המחשב – בצורה אוטומטית, וישנם אשר מצריכים התאמה מכנית.

למטען מחשב נייד אונבירסלי יש ראשים מתחלפים הניתנים  להחלפה לפי הגודל הרצוי.

האם מטען מחשב נייד אונברסלי הוא מומלץ?

מטענים אונבירסלים אינם מומלצים: 1) בדרך כלל הם בנויים מחומרים זולים. 2) יש ביניהם  אשר עלולים להזיק למחשב, כיון שהם זורקים מתח לא תקין.

מטען למחשב נייד הוא חלק מאוד חשוב במחשב; אך רבים נוטים שלא לייחס חשיבות למטענים מקוריים עבור מחשבים ניידים, ולכך – כדי לחסוך בעלויות – הם רוכשים ספקי כוח אוניברסלים, בעלי מתח בלתי יציב, אשר גורם נזק למחשב.  לכן אנו ממליצים להשתמש במטען מקורי – המיועד אך ורק לאותו מחשב בעל דגם מסוים.

האם אין מטענים אונברסלים באיכות ובהתאמה לדגם המחשב?

נסביר: פעולת המטען היא להוציא מתח יציב ומדויק אל המחשב הנייד. בספק כוח מקורי, הרכיבים האלקטרונים הפנימיים שבתוך המטען הם באיכות רבה, לפי הוראות יצרן – עבור דגם הספציפי של המחשב נייד; אך מטען אונבירסלי – אינו עובד במתח יציב, וכן התאמתו למחשב הנייד אינו תמיד באיכות.

זה נכון שישנם ספקים אוניברסלים ברמה גבוה ובאיכות רבה, אך כיום בשוק הגדול של המטענים – לא ניתן להבדיל מה טוב ומה לא. ישנם עשרות סוגי מטענים אוניברסלים ברמה נמוכה וב'יצור סיני' זול, שימוש במטענים מסוגים אלו, יכולים לגרום נזק רב ללוח האם ולחלקי המחשב הפנמיים, וזאת משום שמטען אונבירסלי אינו עובד במתח יציב.

מנסיונינו במעבדה – לפטופטק – מחשב נייד שהיה בשימוש ספק כוח אונבירסלי לאורך זמן, המחשב נפגע, וכתוצאה מכך אינו נדלק כלל, או שהפסיק לעבוד בצורה תקינה, והוצרך לעבור תיקון.

לכן כפי שאמרנו, לא מומלץ לחסוך בעלויות כשמדובר במטענים למחשבים ניידים, דבר זה עלול לעלות לכם ביוקר!

זכור, מחיר זול הוא המחיר הכי יקר!

כיצד נזהה מטען למחשב נייד – שאינו מקורי?

בדקו את סמל החברה ליצור של המחשב המופיע על המטען. אך כיון שהדבר ניתן לחיקוי, מומלץ שלא להשתמש בבדיקה יחידה זו. סימן הבדיקה הטוב ביותר הוא משקלו של המטען; מטען למחשב נייד שמשקלו הוא קל מאוד – הדבר ודאיי שאין הוא מקורי, אלא חיקוי זול וחסכוני – בעלויות החומרים. מטען מקורי שוקל יותר משום שיש בתוכו רכיבים אלקטרונים אשר מייצבים את המתח החשמלי, הם אלו הגורמים לו להיות בתקן היצרן.

האם ניתן לתקן מטען למחשב נייד?

מטען למחשב נייד ניתן לתיקון בכל הרמות – אך צריך לשקול היטב האם ההשקעה שווה, או  שכדאי לרכוש חדש. במידה והחוט נקרע – התיקון הוא פשוט, ובודאי שגם שווה.

סוגי מטענים למחשבים ניידים

כיום קיימים בשוק סוגים שונים של מטענים, לכל חברה סוג שונה של מטען – המתאים לדגם הספציפי של מחשב אותה היא מייצרת. השוני הוא בכך שה'מטח' משתנה לפי סוג המחשב, וכן פלג טעינה המתחבר בקצה של חוט המטען, הוא בצורות וגדלים שונים.

אתם מוזמנים למעבדתנו לקניית מטען מקורי ובטוח המתאים בדיוק למחשב שלכם – במחיר מצוין! תיקון מחשב נייד – רק במעבדת לפטופטק.

לקבלת הצעת מחיר