סוגי תקלות במחשבים ניידים

אתם שואלים – 'לפטופטק' עונים!

נשרף לי הלוח אם, מה עושים?

נשרף לך הלוח אם? הוא אינו נדלק עקב קצר חשמלי / נשפך עליו נוזל או כל דבר אחר? אל דאגה! אין צורך תמיד בהחלפתו – באפשרותנו לתקנו. בידע ובכלים שלנו – תחסוך קניית 'לוח אם' חדש.

המסך נשבר, המחשב לפח?

המחשב נפל לרצפה והמסך נשבר? זה לא סוף העולם, אין צורך בזריקת המחשב לפח! במעבדתנו מבצעים החלפת מסכים חדשים או יד שנייה – למחשבים ניידים. כדאי לשלם את המחיר – מאשר לקנות מחשב נייד חדש (יקר פי 4 או 5), ועוד לשלם למעבדה שתגבה לך את החומר מהמחשב הישן!

מה המחיר למסך?

כיון שישנם הרבה סוגים וגדלים שונים למסכים, לא תמיד ניתן לדעת מהו עלות המסך מיידית, אלא אחר בדיקת המחשב במעבדה. לגבי הזמינות: במידה והמסך הוא בגודל סטנדרטי, ניתן להחליפו במקום; במסכים חריגים בגודלם ובסוגם, בדרך כלל זה עניין של יום יומיים.

ניתן להחליף את צירי המחשב?

צירי המחשב נשברים או כתוצאה מנפילת המחשב, או מצד בלאי השימוש – כתוצאה מפתיחה וסגירה של המחשב במשך הזמן. ניתן אצלנו להחליף צירי מחשב. כמובן שלכל מחשב נייד יש צירים שונים, על כן העלות משתנה ממחשב למחשב. חשוב מאוד להשבית את המחשב עד להחלפת הצירים, וזאת בכדי שהמחשב לא יינזק יותר.

המחשב שלי נדלק, אך איני רואה דבר על המסך, מה פשר העניין?

אם המחשב נדלק אך אין רואים תמונה במסך, על פי רוב – זאת תקלה ברכיב BGA שקשור לכרטיס מסך הנמצא על הלוח אם. במעבדתנו מתקנים תקלה מסוג זה, תוך ידע רב בפירוק המחשב לשם הגעה ללוח אם והחלפת הרכיב הפגום. זמן התיקון – ימים ספורים. אחריות ניתנת לשלושה חודשים – זמן מספיק בכדי לדעת שהתקלה אכן תוקנה.

הצבעים במסך שלי משתנים, מה זה?

אם הצבעים במסך משתנים, ולפעמים רק על ידי הזזת המסך מתקבל הצבעים הרגילים – תקלה זו בדרך כלל היא ב'כבל מסך', ויש צורך להחליפו. לכל מחשב יש סוג אחר של כבל, לכך יש צורך להגיע למעבדתו כדי לקבל את הכבל הנכון.

כונן הדיסקים שלי לא מצלח לקרוא, מה עושים?

במקרה והכונן DVD לא מצליח לקרוא דיסקים או שמשמיע רעש: נקה את הכונן מבפנים בעזרת מפית לחה במעט אלכוהול. ניתן לנקות את עינית הdvd גם בעזרת חומר לניקוי עדשות מגע – בצורה עדינה.

במידה וכל האפשרויות לניקוי לא צלחו, ניתן לפנות למעבדתנו – 'לפטופטק' לצורך תיקונו או החלפתו. אנו מבצעים אף החלפת עינית הקריאה של ה dvd, וכן החלפת מנוע המסובב את העינית.

חיברתי את חוט החשמל למחשב אך המחשב אינו נדלק, ורק אחרי שאני משחק קצת עם החוט צמוד למחשב – הוא נדלק, מה עושים?

תיארתם יפה את הבעיה, מה שקורה הוא שהקונטור שאיליו מתחבר חוט המתח של הספק – נשבר בתוך המחשב ואינו מתחבר ללוח. במקרה זה יש צורך לפתוח את המחשב ולתקן או להחליף את הקונטור. (יתכן ויידרש להזמין קונטור חדש המתאים לסוג המחשב שלכם).

חלק מהמקשים שלי אינם עובדים, יש אפשרות לתיקון?

אם מקש או כמה מהמקשים אינם עובדים, אין צורך בהחלפת המקלדת, העניין ניתן לתיקון.

יצא לי מקש בודד מהמקלדת, צריך לחליף את כולו?

נפלו או יצאו כמה מקשים מהמקלדת, או אפילו מקש בודד, אין צורך בהחלפת כל המקלדת, במעבדתנו ניתן להחליף מקשים בודדים.

נפל לי המחשב וחלק מהפלסטיק במקומות שונים נשבר, הדבר ניתן לתיקון?

המחשב נפל לרצפה, או מסיבה כלשהיא נשבר הפלסטיקה, ניתן להחליף אצלנו כל פלסטיקה: מחסה עליון / תחתון / מחסה ציר / מחסה מסך / מסגרת מסך.

המאוורר שלי התקלקל, זה באמת חשוב?

המאוורר הוא חלק מאוד חשוב במחשב, כיון שהוא הגורם לאי התחממותו. במקרה שהמאוורר מפסיק לעבוד / נשבר / נסתם מאבק / צירים שבורים, במשך הזמן המחשב יכול להישרף. לכן חשוב מאוד לטפל בכל בעיה הקשורה לפעילותו של המאוורר, וכן לנקותו מאבק המפריע לפעילותו הסדירה.

אצלנו במעבדה תקבלו את התיקון הדרוש, בתוספת טיפים לשמירת המאוורר.

פד העכבר הפסיק לפעול, יש אפשרות לתקנו?

במעבדתנו מתקנים או מחליפים פד עכבר שאינו תקין. המחיר נקבע לפי מחיר החלק + זמן עבודה. במקרים מסוימים ניתן לתקנו ואין צורך בהחלפתו.

נשפך לי על המחשב מים, המצב עבוד?

במעבדתנו ניתן לתקן מחשב שנשפך עליו נוזלים כלשהם ופסק מלעבוד.

אין להפעיל את המחשב ולא להשתמש בו אחר כניסתם של הנוזלים! פנו אלינו ואנו נתקנו במקצועיות רבה.

כפתור ההדלקה של המחשב הפסיק לפעול, אפשר לתקנו לבד?

אנו מבצעים תיקון לכפתור ההדלקה של המחשב נייד שהפסיק לפעול או נשבר. אל תנסו לתקן זאת לבד, הדבר עלול להזיק למחשב!

המטען של נהרס, צריך לקנות חדש?

המטען נשבר? החוט מקרע? לא תמיד צריך לקנות חדש, במעבדתו יש אפשרות לתיקון ולהחלפת חוט.

הרמקול הפנימי של המחשב הפסיק לפעול, מה עושים?

הרמקול של המחשב נייד הפסיק לפעול / לא שומעים ברור? במעבדתנו ניתן להחליפו או לתקנו. (לפעמים הבעיה אינה קשורה דווקא לרמקולים, אלא במגברים, שזהו רכיב מיקרו אלקטרוני שנותן את הפעולה לרמקול).

אני רואה במסך מלל לא ברור, וכן פסים בכל מיני צורות, מהיכן נובעת התקלה?

תקלה זו נובעת מה'לוח אם' כשהרכיב BGA אינו תקין; רכיב זה קשור לכרטיס המסך האחראי לכל הקורה על המסך. על כן יש צורך בהחלפת הרכיב BGA. עבודה הזו דורשת ידע רב וזהירות רבה כפי שבמעבדתנו יודעים לעשות.

ה USB אינו עובד, ניתן להחליפו?

במעבדתנו מתקנים או מחליפים את USB שנשבר ומכניסים במקומו פלג USB חדש.

לסיכום: אל תתייאשו הרבה מאוד מהתקלות ניתנות לתיקון!

לתיקון מחשב נייד מומלץ לפנות למומחים לתיקונים מחשבים – מעבדת לפטופטק

לקבלת הצעת מחיר